måndag 22 december 2008

Helgen!




Alexander Bodén, vilken lirare. Total dominans hade den lilla ettriga landslags forwarden, sjukt att han inte fick mer speltid i landslaget när han är i detta härliga stim.
Dalen till Semifinal, kanske mot Warberg? Förhoppningsvis Täby så vi får se våran allas hjälte Danne bron och Rickie Hyvärinen.

Sandåkern vann med 2mål över Spöland vilket jag trodde på också.
Att Spöland sedan går och vinner mot Thoren var inget jag hade tänkt mig. Men är inte så förvånad. Spöland är duktiga, svåra att spela mot med sitt gris-man man spel.
Eloge till dem, visst skrev jag nånting om bröderna Schäfer också? Jo dem gjorde ju trots allt 4poäng.
Har suttit och läst lite i Thorens gästbok, om det är sanning som skrivs där måste det ha varit en otroligt dålig domarinsats, men eftersom jag inte var där så kan jag inte uttala mig, men har hört att dem var otroligt mycket sämre än SSK - City matchen, då kan jag tänka mig att Thoren är hyffsat sårade justnu, tråkigt att Spölands supportklubb ska vara så omogna som dem är i deras gästbok, dom kan väl vara glada över vinsten istället för att såga deras frisyrer och dylikt. Thorengruppens Div.1 plats är nog hyffsat bortsprungen, inte bara pga 1match, men ser inte hur dem ska kunna vinna mot Sandåkern eller Wibax. Tyvärr, men tror det kan var nyttigt ett extra år i2an, dom är ju trots allt otroligt unga. under 20år halva bunten, yngsta laget i serien?

Nu är det ett litet juluppehåll, kanske skriver något om 13dags cupen om jag har tid, annars får ni ha en god jul och gott nytt år.


Sandåkern - Team Thorengruppen den 9januari kl 19.30 i Gammlia hallen!
Där har vi en match som kanske drar mer folk än Umeå City - Falun?
nää kanske inte riktigt, men hoppas att för sportens skull att det kommer 500st iallafall.


Nej detta är inte heller en Thorenblogg, syftar på detta:( http://www.folkbladet.nu/?p=129158 ), men har bara hunnit att vara på 3matcher hittils sedan jag startat denna blogg, lovar att det kommer från div1 och div3 också efter jul!


Hyllning: Alexander Bodén!
Käftsmäll: Jönköping ut ur ssl, Gillek till Dalen? Nej, men ett bra lag kanske.

4 kommentarer:

  1. Den som såg matchen Thoren-Spöland vet att domaren var dålig. Dom vet också att det var Spöland som blev bestulna på 2 solklara mål. Sen att utvisningen i slutet var hård gör inte att Thoren borde vara sårade.

    SvaraRadera
  2. Kul med en bra blogg, men din självgoda "vad var det jag sa"-mentalitet så fort du lyckas förutse något som sedan händer är sjukt störande.

    SvaraRadera
  3. Visst är det störande, men jag har ju fortfarande rätt, starta en "ha-rätt" blogg om du vill :)

    SvaraRadera
  4. Först och främst vill jag försvara bloggarens "vad-var-det-jag-sa-mentalitet" för det vet alla att det är ju sånt som gör att man läser en blogg, om man bara skriver om vädret så är det ingen som läser ens blogg. MEN, jag tycker att det är synd att denna blogg som seglade upp på Umeås innebandyhimmel blivit så död, jag ser att det är flera veckor sedan senaste artikeln, detta då vi har flera spännande derbyn dels på damsidan mellan UC och RIG men inte att förglömma Sandåkern mot Thorengruppen i div2toppen.

    SvaraRadera