fredag 19 december 2008

~Domarnivå~





Sandåkern tog emot ett Umeå City med ett par st SSL spelare.
City kunde ha gått ner på folk tillochmed i andra perioden, för det var ett par st där som inte ens skulle ta plats i deras Div.4 gäng.
TA EN TIMEOUT OCH PLOCKA UT ERA BÄSTA SPELARE FÖR DAGEN OM NI SKA HA CHANS ATT VINNA!!!!!
Funkar inte att ta timeout med 5minuter kvar, när ni ligger under med 4mål?
Denna coach ska även tydligen vara "Länslagets" huvudcoach iår, herregud.
Tänker inte skriva något om matchen för som alla kan förstå så vann Sandåkern halft rättvist.
Däremot tänker jag ta upp nivån om domarna.
Bland den sämsta insatsen jag sett i hela min karriär igår kväll, jag var inte ensam om det.
Hela hallen, tilloch med våran egna City profil Dille som satt där nere hörde jag ryta till någon gång.
Det blåstes iprincip i varje duell, saker som inte ens skulle varit något på matchen mellan
Umeå City - Thorengruppen, då var det utvisningar i denna match.
Jag menar hur ska City, eller vilket lag som helst kunna anpassa sig när domarnivån hoppar och svänger mer än en volvo 740 i händerna på en 19åring från Vännäs.

Kommer säkert bli hyllade av domarförbundet. Pinsamt.

Helgen som kommer.
Går rykten om att den större brodern Schäfer(?) är tillbaka i laget, kan det vara så att han ensam förstör för SSK, eller Thorengruppen? Time will tell som man brukar säga.
Sandåkern kommer ta säkra poäng i "shoeboxarena" Spöland på lördag kväll.
Thorengruppen kommer även dem ta tre poäng mot Spöland för att kunna ligga kvar i toppen.



Veckans käftsmäll: Domarnivån.... Citys extremt dåliga toppning.
Veckans hyllning: Ingen riktigt hyllning. Men City kan så mycket bättre!

5 kommentarer:

  1. Skulle inte tro att Sandåkern kan vinna mot Spöland, de är för rutinerade på hemmaplan. Dessutom spelar de bäst mot hyffsat motstånd.

    Jaha ska Olof komma hem då är det väl kört på en gång för SSK, sen angående Thoréngruppens säkra poäng mot detta Spölandspack så ser jag ingen enkel vinst...Thorén är inte bra alltså

    /trogen innebandysupporter

    SvaraRadera
  2. Timeouten togs 15.00 då ställningen var 6-3. Man kanske tycker att det var för sent ändå. Håll i så fall fast vid din åsikt, men skriv inte felaktigheter för att stärka dina argument.

    SvaraRadera
  3. Nu ser jag direkt att jag gjorde bort mig. Läste protokollet slarvigt, timeouten togs såklart direkt efter 7-3 målet. Fel av mig. Dock var det fortfarande 5 minuter kvar.

    SvaraRadera
  4. Det gör ingenting, men 5minuter är endock för lite tid att rädda 3poäng.
    Jag står helt bakom mina åsikter. Och ber om ursäkt för felskrivningen på 2minuter.

    SvaraRadera
  5. Du nämner äldsta brodern Schäfer, nog måste han väl ändå vara bland de mest överskattade spelarna i stan?

    SvaraRadera