måndag 30 mars 2009

!

Ja oj vad seg man kan vara!
Ber om ursäkt till er som följt denna blogg mer frekvent än vad jag gjort.

Ja, vad har hänt... City var så nära men ändå så långt bort, 1poäng med -10 mål skillnad(typ).
En riktigt bra första säsong, slutspel nästa år.

Thorengruppen sumpade det. Wibax sumpade det i kvalet, om wibax slår thoren borde nog inte thoren slå Hagunda(eller vad dem hette?) eller?
Går inte att tänka sådär men men.

Kul att SSK spelar div.1 nästa år, blir roliga derbyn att se SSK-Ersboda, har förmig att SSK aldrig vunnit över Ersboda? Av alla dem DM och 13dagscupen matcher dem spelat. Spöke?

Dalen är sämst när det gäller, som vanligt. Ganska frustrerande kan jag tänka mig, var likadant för 10årsedan när man var och kollade.
Tar igen det jag sa om att "Hörne måsta haft landslagsklass om han bara släppte 2mål mot Världens bästa täby" Både att Täby inte är världensbästa eftersom dom blir utslagna av ett kompis\brödra lag.(lite ironi).
Men back to hörna, herregud... skojar han med mig? Jag har aldrig stått imål, men tror banne mig att jag hade tagit 2av dem där 8målen han släppte in i kvartsfinalerna mot Storvreta.
Alla från alplandet drar hem, Alexander och Patrik hänger på, walle kommer inte hem enligt säkra källor. Vem eller vilka 7spelare ska dem ta in då? En början är väl Kim Lundström som signat kontraket nu iaf, men lär nog inte bli någon Superliga för honom närmaste året iaf.
Ketil,Peder,Samuelsson vilka fler "stornamn" är kvar i klubben? en ganska så bra första kedja iofs, men Dalen måste ju spela på 3femmor så spelar ingen roll hur bra första 5a man har.
Rykterna på stan är att dem båda norrmännen från City är på väg till Dalen, vad tror ni?

Fredrik "tysken" Holtz åker ur superligan, men vinner poängligan? Någon fler än jag som ser något fel i det?
Richard Hessmer och Holtz till Falun,Storvreta,Dalen? Dalen skulle då behöva dem..


Warberg höll på att få en tidig sommar iår.. Strongt gjort av Johan Rehn, Andreas Johansson och Adriansson.. Synd att det inte blev ännu en superskräll.

Gårdagens match på tv var riktigt härlig, specielt Koffe i Aik, han blir helt vansinnig på domaren för nånting som ingen ser eller sett precis när den unga Henrik Stenberg trollar in ett magiskt mål bakom Patrik Janzon.(Även en riktigt fin assist av den unga målvakten Viktor Klintsten)
Det enda jag såg som var bra av landslagsbacken Koffe igår var hans mål, annars var han helt värdelös, sprang bara omkring och gnällde på domarna.



käftsmäll: Dalen...sämst när det gäller
hyllning:Storvreta och Balrog, även Falun som var riktigt nära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar